consultant principal, Direcția Juridică
Обязанности:
Atribuţiile de serviciu:
1. Elaborează sau participă la elaborarea a proiectelor de legi, hotărîrilor Guvernului Republicii Moldova, altor acte normative, elaborate de Minister:
- Redactează proiectele actelor normative;
- Efectuează expertiza juridică;
- Pregăteşte Nota informativă a proiectelor de acte legislative şi normative;
- Întocmeşte Tabelul de divergenţe cu analizarea argumentată a obiecţiilor;
- Organizează evidenţa sistematică şi păstrarea actelor legislativ-normative, cît şi a celor adoptate de către Minister;
2. Reprezentă, în modul stabilit, interesele Ministerului în instanţele judecătoreşti şi alte organe:
- Pregăteşte cerere de chemare în judecată;
- Pregăteşte cerere de eliberare a Deciziilor Curţii Supreme de Justiţie precum şi a Hotărîrilor Curţii de Apel şi a instanţelor de drept comun;
- Participă la examinarea şedinţelor de judecată în toate instanţele judecătoreşti;
- Pregăteşte referinţă şi prezintă probe în şedinţa de judecată;
- Solicită eliberarea şi executarea titlului executoriu;
3. Analiza contractelor de locaţiune ale întreprinderilor din subordine:
- Examinarea contractelor de locaţiune încheiate între întreprinderile din subordine cu agenţii economici privind corespunderea acestora cu prevederile legislaţiei RM;
- Expunerea obiecţiilor cu prezentarea ulterioară a contractelor spre avizare şefului Direcţiei.
4. Examinarea corespondenţei:
- Pregăteşte şi prezintă şefului Direcţiei, spre avizare, răspunsul la petiţiile şi adresările cetăţenilor privind aplicarea legislaţiei în domeniu;
- Conlucrează cu subdiviziunile aparatului central ale Ministerului la elaborarea răspunsurilor la petiţiile cetăţenilor.
Responsabilităţile. Titularul postului răspunde de:
- Exercitarea atribuţiilor sale de serviciu în strictă conformitate cu legislaţia în vigoare;
- Organizarea raţională a activităţii sale conform planului de activitate a Direcţiei şi a indicaţiilor şefului Direcţiei,
- Calitatea materialelor elaborate şi prezentarea lor în termenii stabiliţi;
- Modul de examinare a petiţiilor şi corectitudinea răspunsurilor formulate;
- Consultarea corectă a autorităţilor publice în domeniul său de competenţă;
- Sporirea competenţei sale profesionale.